Aplikace Samsung Health nefunguje po odstranění rootu z telefonu

Společnost Samsung své telefony od modelu Galaxy S4 vybavuje bezpečnostní technologií KNOX, která funguje nejen na softwarové úrovni, ale také na úrovni hardwaru. Zjednodušeně tato technologie vytváří zabezpečenou vrstvu, která umožňuje telefon používat i v pracovním prostředí společností, kde jsou obvykle kladeny vysoké nároky na zabezpečení.

Pokud dojde k narušení tohoto opatření rootem, dojde omezení funkčnosti. V podstatě KNOX a všechny aplikace, s ním propojené, přestanou fungovat. Je tomu tak bohužel i v případě aplikace Samsung Health u které bychom to nečekali. Starší verze S Health s KNOX technologií propojeny nebyly, ale od verze 5 je to již jednotný ekosystém aplikačního portfolia Samsungu.

Pokud telefon opatříme rootem, dojde k narušení KNOX řešení a S Health se spustí s chybovou hláškou, že byl telefon rootnutý a nelze jí spustit.

Bohužel se tak děje i tehdy, když do telefonu nahrajeme zpět oficiální firmware čímž root odstraníme a telefon se opět tváří jako čistý. Je to dané právě tím, že KNOX funguje i na hardwarové vrstvě a jakmile je jednou telefon rootnutý, tuto informaci si pamatuje také čipová sada. Problém bývá u čipů EXYNOS, u Snapdragonů by problém být neměl. Znamená to tedy to, že jakmile jednou telefon Samsung rootneme, nelze jej již uvést do původního stavu a KNOX, zabezpečená složka a další bezpečnostní aplikace již nebudou fungovat. Toto je samozřejmě dobrá zpráva, kdy se Samsung snaží klást důraz na nekompromisní zabezpečení.

 

Jak zprovoznit Samsung Health – metoda pro uživatele s telefonem bez rootu

Naštěstí v případě aplikace S Health je zde řešení, jak ji zprovoznit navzdory tomuto omezení. Jako první si ukážeme variantu pro uživatele, kteří se vrátili zpět k oficiálnímu firmwaru.

  • odinstalujeme aktuálně nainstalovanou verzi
  • ze serveru APK Mirror si stáhneme starší verzi Samsung Health. Je nutné si stáhnout verzi 4.X a starší
  • aplikaci nainstalujeme. Pozor, aplikaci musíme nejprve spustit!
  • poté stačí aplikaci aktualizovat v obchodu Google Play, kde nám bude ihned nabídnuta aktualizace a nová verze zůstane funkční

 

Jak zprovoznit Samsung Health – metoda pro uživatele s rootnutým telefonem

V případě, že máte v telefonu stále root, je nutné provést následující kroky:

  • z obchodu Google Play stáhneme aplikaci Root Browser.
  • aplikaci spustíme a vyhledáme si složku /system
  • ve složce se nachází soubor build.prop
  • otevřeme ho v textovém editoru
  • vyhledáme řádek: ro.config.tima=1
  • za rovnítkem změníme hodnotu z 1 na 0
  • restartujeme telefon

Po výše uvedených krocích bude aplikace S Health opět fungovat

 

 

 
Jakub Sobotka

Jakub Sobotka

IT geek, milovník mobilních technologií, blogger ... Ve volném čase sedlá horský bajk, rád fotí a tráví čas se svou rodinou ..... šéfredaktor a zakladatel webu Techbrain.cz

Nový komentář