Google Chrome zřejmě bude blokovat reklamu porušující standardy

Jak se zdá, společnost Google chce přistoupit k blokování on-line reklamy. Není to aprílový žert, ačkoliv by to tak mohlo vypadat. Vždyť výnosy z reklamy jsou pro Google jedním z hlavních příjmů. Společnost se ale chce vydat trochu jiným směrem, než jaký razí populární nástroje na blokování internetové reklamy. Google chce skrze svůj prohlížeč blokovat reklamu, která nebude splňovat standardy. Tím by měl naopak dosáhnout toho, že by uživateli ta “dobrá” reklama pak nemusela tolik vadit a software typu Adblock Plus a jiné by se daly na ústup.

Reklamní filtr, který plánuje Google do svého prohlížeče implementovat by měl potlačit nežádoucí reklamu, které nebude splňovat psané standardy a která vyloženě uživatele obtěžuje. Filtr by měl být ve výchozím nastavení v prohlížeči zapnut. To, jaká reklama by měla být považována za nekorektní by měla stanovovat Koalice pro lepší reklamu, která v březnu zveřejnila seznam reklamních standardů. Tyto standardy by měly jasně definovat, jak má korektní reklama vypadat a naopak by měly definovat tu špatnou. Mezi tu patří například otravné vyskakovací bannery, automaticky se přehrávající reklamní videa a další. Google údajně počítá i s možností, kdy na stránkách, které budou opakovaně porušovat tyto standardy, zablokuje veškerý reklamní obsah.

Prohlížeč Chrome se těší obrovské popularitě. Celosvětově má podíl více jak 50%, jak dokazují statistiky ze serveru Statcounter.

 

Source: StatCounter Global Stats – Browser Market Share


Google samozřejmě tímto krokem sleduje také své reklamní zájmy. Jak jsme se zmiňovali, příjmy z reklamy tvoří nemalou část jeho celkových zisků. V roce 2016 tvořil příjem z reklamy více než 60 miliard dolarů. Bohužel však trend blokování reklamy sílí a nejen Googlu dělá vrásky na čele.   Čistě hypoteticky, pakliže weby budou dodržovat nastavený standard zobrazování reklamy, uživatelé budou méně otrávení a přestanou blokery na reklamu používat. Zdali toho Google ve spolupráci s Koalicí pro lepší reklamu dosáhne je otázkou. Každopádně prohlížeč Chrome s novým filtrem na blokování reklamy by se měl objevit již během několik následujících týdnů.

Blokujete reklamu na webu, nebo patříte mezi ty, kterým internetová reklama nevadí? A co náš web? Myslíte že je reklama na přijatelné úrovni? Podělte se o vaše názory v komentářích.

 

 
Jakub Sobotka

Jakub Sobotka

IT geek, milovník mobilních technologií, blogger … Ve volném čase sedlá horský bajk, rád fotí a tráví čas se svou rodinou ….. šéfredaktor a zakladatel webu Techbrain.cz

Nový komentář