AdBlock: rozšíření pro blokování on-line reklamy prodáno neznámému kupci

Ti, kdo používají rozšíření Adblock, které je hojně využíváno více než 40 milióny uživatelů k blokování on-line reklamy na webových stránkách, v těchto chvílích propadají panice. Skrze toto rozšíření jim totiž začala vyskakovat pop-up okna s oznámením, že byl Adblock prodán a co je na tom nejvíce znepokojující je to, že se neví komu. Sám tvůrce rozšíření, Michael Gundlach odmítá sdělit to, komu byl Adblock prodán.

Mezi uživateli se tak rodí všemožné domněnky a obavy, proč byl prodej anonymní. Mezi ně tak patří například obavy z toho, zdali je nyní možné vůbec Adblocku věřit, nebo to, kdo je vlastníkem a zdali dokonce není nově vlastníkem nechvalně proslulá národní agentura pro bezpečnost – NSA.

adblock_prohlaseni

Adblock je noční můrou všech těch, kterým plynou zisky z online reklam, které se zobrazují na webu. I přesto, že je rozšíření zdarma  a obsahovalo tzv. whitelist, který umožnil udělovat vyjímky pro weby, ke kterým chtěl být uživatel milosrdný, není žádné tajemství, že některé společnosti platily autorům za to, aby se jejich reklama i přes blokování zobrazovala.

Pokud patříte mezi uživatele rozšíření Adblocku a bojíte se jeho budoucnosti z důvodu, jak a kým bude aplikace používána a přitom se nechcete vzdát možnosti blokovat reklamu, pak můžete zvolit jeho alternativu, kterou je uBlock.

Zdroj: TheHackerNews.com

 
Jakub Sobotka

Jakub Sobotka

IT geek, milovník mobilních technologií, blogger ... Ve volném čase sedlá horský bajk, rád fotí a tráví čas se svou rodinou ..... šéfredaktor a zakladatel webu Techbrain.cz

Nový komentář